Om du vill engagera din publik är Content Marketing en effektiv väg. Med genomtänkt redaktionell kommunikation skapar du berättelser som går bortom taglines, jinglar, reklambudskap, corporate bullshit och genrebilder.

Den här kursen riktar sig till dig och ditt företag som vill komma igång med en satsning. Du får en guidning i djungeln av teorier och modeord. Du får ta del av inspirerande och framgångsrika exempel. Och du får en praktisk modell att använda direkt när du kommer hem.

Under kursen lär du dig:

  • vad Content Marketing är och vilken typ av affärsidé, marknad och segment som passar,
  • motivera och kommunicera er satsning internt,
  • skapa en plan för att hitta, involvera och engagera den publik du vill ha en dialog med,
  • skapa berättelser som är spännande, trovärdiga och som det pratas om,
  • välja strategier, som till exempel innehållsstrategi och kanalstrategi,
  • bygga rätt typ av organisation,
  • mäta och utvärdera din satsning,
  • fem grundläggande steg mot en långsiktig Content Markering-satsning.