Publik gick segrande ur pitchen om den tyska läkemedelsjätten Dr. Wolff varumärke Vagisan.
-Jättekul. Ett prestigeuppdrag, helt klart. Det känns speciellt viktigt att lyfta problemet om vaginal torrhet när så många kvinnor lider i tysthet säger Publiks vd Alexandra Carmback.

Dr.Wolff har genom åren radat upp flera produkter som rönt stora framgångar på den europeiska marknaden men också i Sydafrika och Singapore. Nu vill Dr. Wolff göra samma sak med den hormonfria fuktkrämen Vagisan. Nära en miljon kvinnor över 30 år lider i perioder av vaginal torrhet enligt en Sifo-undersökning.

– We look forward to working with them! Their flexibility and rapidity convinced us that they were the right agency, Säger Hanna Irabi, Press och pr-ansvarig, Dr. Wolff.

Dr. Wolff omsätter 290 miljoner euro och har cirka 600 anställda. Stora marknader är Singapore, England, Sydafrika och Ungern. Familjeföretaget Dr. Wolff, med säte i Bielefeld, Tyskland, grundades 1905. Företaget är uppdelat i två ansvarsområden, läkemedel och kosmetika.